Proje Yürütücüsü: Prof. Dr. Arif Altun (Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, e-posta:altunar@hacettepe.edu.tr)
Araştırmacılar:
- Arş. Gör. Dr. Şeyma Çağlar Özhan (Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü)
- Doç. Dr. Vildan Özeke (Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü)
- Arş. Gör. Dr. Adem Özgür (Uşak Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü)
Bursiyerler:
- Öğr. Gör. Perihan Tekeli
- Sema Toker
- Meryem Alpay
Proje kapsamında beş iş paketi bulunmaktadır:
- Gereksinimlerin belirlenmesi ve Ortamların Tasarımı Bu iş paketi kapsamında;
- Öğretmenlerin yürütücü işlev becerisi ve duygularına ilişkin literatür taramasının gerçekleştirilmesi - Tamamlandı
- Yürütücü işlev görevinin incelenmesi - Tamamlandı
- Tasarım-geliştirme-uygulama aşamaları için teknik sistem gereksinimlerinin belirlenmesi - Tamamlandı
- Uygulama ortamının ve sürecinin tasarımı yapılması - Tamamlandı
- Simülasyon Tabanlı Öğretim Görevinin Geliştirilmesi Bu iş paketi kapsamında;
- Sınıfta simülatöründeki örnek olaylara ilişkin listenin hazırlanması - Tamamlandı
- Örnek olayların sunumuna ve sıralamasına ilişkin kural setinin çıkarılması - Tamamlandı
- Simülasyon tabanlı öğretim görevinin geliştirilmesi - Tamamlandı
- Simülasyon tabanlı öğretim görevinin kullanılabilirlik testlerinin yapılması - Tamamlandı
- Yürütücü İşlev Becerisi Görevinin Düzenlenmesi Bu iş paketi kapsamında;
- Yürütücü işlev becerisi görevinin kullanımı ve uygulamasını kapsayan bir kılavuz - Tamamlandı
- Güncellenen yürütücü işlev becerisi görevinin dijital prototipi - Tamamlandı
- Güncellenen yürütücü işlev becerisi görevinin işlevsel analizini gösterir rapor - Tamamlandı
- Uygulama Bu iş paketi kapsamında;
- Uygulama ortamının hazırlanması - Tamamlandı
- 90 katılımcıyla uygulamanın gerçekleştirilmesi - Tamamlandı
- Analiz Bu iş paketi kapsamında;
- Sınıfta simülatöründeki örnek olaylara ilişkin listenin hazırlanması - Tamamlandı
- Örnek olayların sunumuna ve sıralamasına ilişkin kural setinin çıkarılması - Tamamlandı
- Oluşturulan kurallar ve verilerin toplanan verilerle bütünleştirilmesi - Tamamlandı
- Verilerin ön işlemesi, analizi ve raporlaması - Tamamlandı
Simülasyon ortamında öğretmen adayları için örnek bir görev:
Kullanılabilirlik testinden örnek görseller:
Yürütücü işlev becerisi görevi için kullanılan Beyin Atölyesi programı ve duygu görselleri eklenmiş hali:
Uygulama sürecine ilişkin ortam görselleri:
Proje kapsamında yapılan etkinlikler ve yayınlar:
Yayınlar:
- Tekeli, P., Özhan, Ş. Ç., & Altun, A. (2024). Usability of a simulation-based teaching task: evaluation through eye tracking. In INTED2024 Proceedings (pp. 1396-1404). IATED, Spain. İncele
Seminer:
Çalıştay: