Proje Yürütücüsü: Prof. Dr. Arif Altun (Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, e-posta:altunar@hacettepe.edu.tr)
Araştırmacılar:
- Arş. Gör. Dr. Şeyma Çağlar Özhan (Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü)
- Doç. Dr. Vildan Özeke (Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü)
- Arş. Gör. Dr. Adem Özgür (Uşak Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü)
Bursiyerler:
- Öğr. Gör. Perihan Tekeli
- Sema Toker
- Meryem Alpay
Proje kapsamında beş iş paketi bulunmaktadır:
- Gereksinimlerin belirlenmesi ve Ortamların Tasarımı Bu iş paketi kapsamında;
- Öğretmenlerin yürütücü işlev becerisi ve duygularına ilişkin literatür taramasının gerçekleştirilmesi - Tamamlandı
- Yürütücü işlev görevinin incelenmesi - Tamamlandı
- Tasarım-geliştirme-uygulama aşamaları için teknik sistem gereksinimlerinin belirlenmesi - Tamamlandı
- Uygulama ortamının ve sürecinin tasarımı yapılması - Tamamlandı
- Simülasyon Tabanlı Öğretim Görevinin Geliştirilmesi Bu iş paketi kapsamında;
- Sınıfta simülatöründeki örnek olaylara ilişkin listenin hazırlanması - Tamamlandı
- Örnek olayların sunumuna ve sıralamasına ilişkin kural setinin çıkarılması - Tamamlandı
- Simülasyon tabanlı öğretim görevinin geliştirilmesi - Tamamlandı
- Simülasyon tabanlı öğretim görevinin kullanılabilirlik testlerinin yapılması - Tamamlandı
- Yürütücü İşlev Becerisi Görevinin Düzenlenmesi Bu iş paketi kapsamında;
- Yürütücü işlev becerisi görevinin kullanımı ve uygulamasını kapsayan bir kılavuz - Tamamlandı
- Güncellenen yürütücü işlev becerisi görevinin dijital prototipi - Tamamlandı
- Güncellenen yürütücü işlev becerisi görevinin işlevsel analizini gösterir rapor - Tamamlandı
- Uygulama Bu iş paketi kapsamında;
- Uygulama ortamının hazırlanması - Tamamlandı
- 90 katılımcıyla uygulamanın gerçekleştirilmesi - Tamamlandı
- Analiz Bu iş paketi kapsamında;
- Sınıfta simülatöründeki örnek olaylara ilişkin listenin hazırlanması - Tamamlandı
- Örnek olayların sunumuna ve sıralamasına ilişkin kural setinin çıkarılması - Tamamlandı
- Oluşturulan kurallar ve verilerin toplanan verilerle bütünleştirilmesi - Tamamlandı
- Verilerin ön işlemesi, analizi ve raporlaması - Tamamlandı
Simülasyon ortamında öğretmen adayları için örnek bir görev:

Kullanılabilirlik testinden örnek görseller:

Yürütücü işlev becerisi görevi için kullanılan Beyin Atölyesi programı ve duygu görselleri eklenmiş hali:

Uygulama sürecine ilişkin ortam görselleri:

Proje kapsamında yapılan etkinlikler ve yayınlar:
Yayınlar:
- Tekeli, P., Özhan, Ş. Ç., & Altun, A. (2024). Usability of a simulation-based teaching task: evaluation through eye tracking. In INTED2024 Proceedings (pp. 1396-1404). IATED, Spain. İncele
Seminer:

Çalıştay:

Projenin Amacı: Bu çalışmada bilişsel süreçleri anlama ile denetlemeyi kapsayan ve öğretmenler için en temel yeterliklerden biri olduğu vurgulanan yürütücü işlev becerileri ile öğretmen duygularının ve duygu geçişlerinin etkileşiminin bilişsel işlevlerden "güncelleme, değişim ve engelleme" bileşenleri kapsamında bilgisayar simülasyonu ortamında hazırlanan bir öğretim görevinde incelenmesi amaçlanmaktadır.Bu kapsamda temelde iki ana araştırma problemine odaklanılacaktır;