Grup Uyum Ölçeği
Ölçme Aracının adı: | Grup Uyum Ölçeği |
Orijinal Hali: | Price, J.L. and Mueller, C.W., 1986. Handbook of organizational measurement. , Pitman Publishing, Marshfield, MA. |
Uyarlayanlar: | Alsancak, D. (2010). Bilgisayar Destekli İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Geçişken Bellek ile Grup Uyumu, Grup Atmosferi ve Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (Danışman: Prof. Dr. Arif Altun). |
Amaç (Kullanım alanı): | Bireylerin işbirlikli öğrenme ortamlarındaki grup ile uyum düzeylerini ölçmek amacıyla kullanılmaktadır. |
Ölçme Aracı Hakkında Bilgi: | Ölçeğin orijinali Price ve Mueller tarafından geliştirilmiş olup, 5’li likert tipinde 5 maddeden oluşmaktadır. Bireylere diğer grup üyeleri hakkındaki düşünceleri sorulmaktadır. |
Yapılan Geçerlik Çalışması: | Yapı geçerliliği için 5 madde oluşan tek faktörlü yapıya doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır.
Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda kuramsal olarak ileri sürülen 5 madde ve tek faktörlü yapı doğrulanmış ve uyum iyiliği değerleri [(χ2(5, N=102)= 6.11 p<.029, RMSEA=0.047, S-RMR= 0.02, GFI=0.98, AGFI=0.93, CFI=1, IFI=1, NNFI=1] olarak ortaya çıkmıştır. |
Ölçme Aracı Güvenirlik Katsayısı | Güvenirlik analizi sonuçlarına göre ölçekteki 5 maddenin Cronbach Alfa ile hesaplanan güvenirlik katsayısı .92 olarak hesaplanmıştır. |
Ölçme Aracı Alt Faktörleri ve Güvenirlik Sonuçları | |
Kullanılan Yaş Aralığı: | Üniversite Öğrencileri |
Veriliş Yöntemi (Bireysel/Grup/uzman eşliğinde) : | Bireysel |
Yaklaşık Tamamlama Süresi: | 5-10 dk |
Uygulamada Yetkinlik Seviyesi: | A |
İlgili Diğer Ölçekler | Geçişken Bellek, Grup atmosferi Ölçeği |
Uygulamada Yetkinlik Seviyeleri
A: Herhangi bir yetkinlik sınırlaması yoktur.
B: Eğitim, Psikoloji veya ilgili bir alandan 4 yıllık lisans derecesine sahip olma; YA DA, Test geliştirme, psikometri, sosyometri, eğitim istatistiği, ölçme kuramlı veya ilgili bir alanda ders almış olmak; Veya ölçek uygulama konusunda gerekli eğitimi almış ve sertifikaya sahip olanların kullanımına açıktır.
C: B seviyesindeki tüm özellikler ARTI psikolojik testlerin uygulama ve yorumlamasında ileri derecede eğitim almış olmak; VEYA bu testlerin etik kullanımı konusunda belirli bir lisans veya sertifikaya sahip olmak.
Kullanıldığı Tez:
Alsancak, D. (2010). Bilgisayar Destekli İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Geçişken Bellek ile Grup Uyumu, Grup Atmosferi ve Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (Danışman: Prof. Dr. Arif Altun).