Açıklama: İlk kez 1944'te görsel-motor ve görsel-kavramsal iz sürme testi olarak, Birleşik Devletler Ordusu psikologları tarafından 'Army Individual Test Battery'nin bir parçası olarak geliştirilmiş; izleyen yıllarda sivil kullanıma sunulmuştur. İST'nin bu ilk hali A ve B olmak üzere iki bölümden (formdan) oluşmaktadır.
Açıklama: Renkli İz Sürme Testi (RİST), kültürden bağımsız bir test oluşturmak amacıyla orijinal İz Sürme Testi'nin yeniden düzenlenmesiyle elde edilmiştir.
Açıklama: AİHT'de sunulan maddelerin öğrenilmesi ve hatırlatılması için semantik ipuçları kullanılır. Böylelikle bellek sorunun kaynağının kayıt (depolama) sorunundan mı yoksa geri çağırma sorunundan mı kaynaklandığını ayırt etmeye imkân sağlanır. Uygulayıcı ile testi alacak birey karşılıklı olarak otururlar. Bireye her sayfada siyah-beyaz çizimlerden oluşan 4 resmin olduğu A4 sayfası büyüklüğünde kartlar gösterilir, resimlere dair ipuçları verilerek bireyin resimleri kodlaması beklenir. Toplamda 4 farklı kart olup, bireye tüm test boyunca bu kartlarda 16 adet nesne resmi gösterilir.
Açıklama: SBST bellek ile ilgili pek çok parametreyi birbirinden ayırt edebilir. Bunlardan birincisi; kişinin anlık belleğidir, ikincisi; öğrenme ya da bilginin edinilmesi-kazanılması süreci, üçüncüsü; hatırda tutma ve geri çağırıp hatırlama süreçleridir. Hatırlama, geciktirilmiş kendiliğinden hatırlama ve geciktirilmiş tanıyarak hatırlama şeklinde iki türlü değerlendirilmektedir.Test, birbiri ile ilişkisiz on beş kelimeden oluşur. On beş kelime birer saniye aralıklarla deneğe okunur ve daha sonra akılda kalanları söylemesi istenir. Bu süreçte, deneğin anlık belleği ve dikkati sürdürebilmesi hakkında bilgi toplanır. Deneğin doğru cevap sayısı Anlık Bellek Skoru olarak kaydedilir. İlk denemeden sonra aynı liste dokuz kere daha deneğe okunarak her defasında aklında kalanların tümünü söylemesi istenir. Bu da deneğin öğrenme becerisi hakkında bilgi verir. Testin herhangi bir nedenle bir formunun geçersiz kalması durumunda uygulanabilecek ikinci bir listesi bulunmaktadır.
Açıklama: Kısa süreli bellek puanlarının ölçülmesi için kullanılan test, Koppitz (1970) tarafından çocuklarda öğrenme bozukluklarının ayırıcı tanısında kullanılmak üzere geliştirilmiştir.
Açıklama: Çalışma belleğini ölçmek için kullanılmaktadır.
Açıklama: Bireylerin sosyal ağları benimsemesi sürecine etki eden faktörleri ortaya koyar.
Açıklama: Bireylerin işbirlikli öğrenme ortamlarındaki geçişken belleklerini yordamak amacıyla kullanılmaktadır.
Açıklama: Bireylerin işbirlikli öğrenme ortamlarındaki grup ile uyum düzeylerini ölçmek amacıyla kullanılmaktadır.
Açıklama: İşbirlikli öğrenme sürecindeki grup atmosferine ilişkin grup üyelerinin görüşlerini belirlemeye yönelik olarak kullanılmaktadır.